۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

رقابت 125 آهنگساز در بخش کلاسیک ایرانی و غیرایرانی فجر

رقابت 125 آهنگساز در بخش کلاسیک ایرانی و غیرایرانی فجر

125 آهنگساز در بخش رقابتی آهنگسازی موسیقی كلاسیك ایرانی و غیرایرانی در جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر به رقابت با هم می پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دوره از جشنواره و در بخش رقابتی آهنگسازی موسیقی كلاسیك ایرانی و غیر ایرانی در مجموع 125 آهنگساز قطعاتشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال كرده اند كه از این تعداد 46 اثر در شاخه آهنگسازی موسیقی كلاسیك ایرانی و 79 اثر در شاخه آهنگسازی موسیقی كلاسیك غیرایرانی است.

در بخش آهنگسازی موسیقی كلاسیك ایرانی از تعداد 46 اثر، 20 اثر متعلق به آهنگسازان تهرانی و 26 اثر متعلق به آهنگسازان شهرستانی است همچنین از تعداد 79 اثر در شاخه آهنگسازی موسیقی كلاسیك غیر ایرانی نیز 30 اثر متعلق به آهنگسازان تهرانی و 49 اثر برای آهنگسازان شهرستانی است.

آثار رسیده به بخش ویژه موسیقی با موضوع موسیقی حماسی به صورت مستقل داوری و برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی خواهند شد.

هیات داوران بخش آهنگسازی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به برگزیده هر یک از بخش‌های سه گانه فوق کلاسیک ایرانی و کلاسیک غیر ایرانی؛ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می كند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

کد خبر 2213432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha